REC0110425 |
Eines de comunicació per millorar la relació amb infants i adolescents |
2020-2021 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2021 - 16/7/2021 (30 hores) de 11:00h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2020 - 01/07/2021 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
45
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Curs per explorar formes de comunicació i comprensió, que poden ajudar als mestres a les aules amb els seus alumnes. Serveix també dins les famílies. És un curs que es desenvolupa a través de l’acompanyament emocional dels mestres i es basa en dinàmiques pràctiques. Es complementa amb la participació en debats sobre problemàtiques actuals als centres educatius.
Metodologia del taller: en cada sessió, desenvolupada per videoconferència, inicialment es fa una exposició de les habilitats a treballar, seguidament es duen a terme exercicis pràctics (individuals o en parelles) i, finalment, es posen en comú els resultats (feedback). S'hauran de fer aportacions a través d'una plataforma virtual. És a dir, se segueix una metodologia interactiva i pràctica.
Proporcionarem a cada participant el quadern de treball "Com parlar als infants", necessari per a les pràctiques.
|
| |
Objectius |
Conèixer i valorar habilitats de comunicació amb infants i adolescents:
·Establir límits mantenint una actitud amorosa davant dels sentiments negatius dels nens
·Expressar l’enuig sense fer mal
·Animar els nens a que col·laborin
·Ajudar els nens a ser solidaris i responsables
·Resoldre conflictes de manera pacífica i crear una atmosfera d’amor i de respecte
|
| |
Continguts |
1 Ajuda als nens a fer front als seus sentiments negatius
Explorar què els passa als nens quan neguem els seus sentiments. Practicar formes pacífiques acceptar els sentiments (decepció, enveja, frustració, ressentiment, ira), limitar els comportaments inacceptables i tot i així mantenir un bon clima.
2 Animació a la col·laboració
Alternatives a les amenaces, advertències, ordres, insults, sarcasmes i discursos inútils. Cinc camins que conviden a la cooperació i ens ajuden a sentir-nos bé.
3 Alternatives al càstig
Alternatives al càstig que permetin a les mestres i famílies expressar el seu desacord profund, així com fomentar en els nens que assumeixin la responsabilitat sobre les seves conductes.
4 Foment de l'autonomia
Habilitats específiques que ajudin els nens i adolescents a desenvolupar els seus propis recursos interns.
5 Els elogis i l'autoestima
Els tipus d’elogis que contribueixen que els nens
puguin construir una visió positiva i realista i quins no hi contribueixen.
6 Alliberament de les etiquetes imposades als nens
Una mirada a com els nens, a vegades, són encasellats (el trapella, el ploraner, el que sempre s’escapoleix, l’entremaliat... ) i com podem alliberar-los d’encasellar-los en aquests papers. Sis habilitats que podem fer servir per a ajudar els nens a veure’s a si mateixos amb una llum diferent i més positiva.
7 La comunicació en el procés d'aprenentatge
8 Acompanyament de l'alumnat amb dificultats de regulació de la conducta
9 Rols i estereotips de gènere
10 Educar per a la democràcia
11 Els drets dels infants
-Bibliografia: "Com hem de parlar perquè els fills escoltin i com escoltar perquè els fills parlin", "Como hablar para que los adolescentes le escuchen y como escuchar para que los adolescentes le hablen", Padres liberados, hijos liberados: guía para tener una familia más feliz
d'Adele Faber
|
| |
Observacions |
En el preu de la matrícula està inclòs el quadern de treball i despeses d'enviament que s'enviarà al domicili particular
|
| |
Formador/a |
Marta Forn Aylon
|
| |
Avaluació |
La realització dels exercicis pràctics del quadern de treball, participació en els col·loquis i aportacions als fòrums virtuals en plataforma Moodle per part de les persones inscrites permetrà a la professora valorar l'assoliment dels continguts. Presentació a través d'una plataforma Moodle d'una breu ressenya del contingut de cada debat. Finalment, cada participant haurà de respondre l'enquesta de valoració del curs i del seu grau de satisfacció sobre diferents aspectes de l'activitat de formació.
|
| |
Requisits de certificació |
S'ha de participar a un mínim del 80% de les sessions síncrones i fer aportacions a través d'una plataforma virtual sobre els continguts tractats
|
| |
E-mail |
geus@mrp.cat
|
| |
|
|